adresowanie w urzędach

Dzień dobry,
chciałabym Państwa prosić o opinię na temat adresowania korespondencji. U nas w urzędzie jest stosowana forma:
Pan Jan Kowalski
Dyrektor Miejsko-Gminnego Ośrodka Kultury
ul. XXXX
26-000 Warszawa.
Od jakiegoś czasu słyszę, że forma którą stosujemy jest niepoprawna ponieważ adresowanie powinno wyglądać w następujący sposób:
Pan Dyrektor Miejsko-Gminnego Ośrodka Kultury
Jan Kowalski
ul. XXXX
26-000 Warszawa.
Czytałam już na te temat sporo artykułów. Moim zdaniem obie formy są poprawne. Czy mam rację czy jednak powinnam zmienić sposób adresowania? Bardzo proszę o pomoc w tej kwestii.
Pozdrawiam serdecznie
Karolina Morawska
 
Odpowiedź PJ:
Szanowna Pani,
z punktu widzenia komunikacji urzędowej najlepiej zastosować ten drugi sposób, ale bez PAN:
Dyrektor Miejsko-Gminnego
i później dać ewentualnie
Pan Jan Kowalski lub tylko Jan Kowalski.
Chodzi o to, że pismo jest w taki wypadku adresowane nie do konkretnej osoby, ale do instytucji i jej organu. Jan Kowalski jest akurat tylko osobą pełniącą funkcję.
Warto jednak dodać, że w praktyce pisma zaadresowane na oba sposoby trafią do adresata.
Serdeczne pozdrowienia
Piotr Zbróg, IFP UJK
 



<< Powrót

Skip to content